mandag 19. februar 2024

VÅREN BEGYNNER INNE.


 9 februar fikk jeg sådd noen av mine favoritt blomster. Noen frø har jeg kjøpt, og noen har jeg samlet fra fjordårets blomster.


Stokkrosene kommer seg veldig fint. Her kan det snart prikles. Stemorsblomst er også på vei. De to første radene er Blodbeger. Noen er i ferd med å titte frem. Så er det i rad 5, hengelobelia. Ingen tegn enda, men forhåpentlig kommer den frem om noen dager.



Når en først får dilla, så får man lyst til å prøve det meste. Jeg tok med meg en kongle jeg fant i januar. Jeg la den til tørk,og venta til den åpnet seg så jeg kunne riste ut frøene. Jeg fjernet vingene og la dem i et glass med vann. Har lest meg frem til at etter et døgn skal man fjerne frø som flyter. De vil det ikke bli noe av. Veldig mange var sunket til bunns. Så ned med dem i jorda. Glad ble jeg da jeg så at to frø har begynt å spire. Frøene i raden ved siden av er grønn paprika som jeg tok ut av en jeg hadde i kjøleskapet. De fikk samme behandling som frøene fra konglen. De har ikke begynt å spire ennå.

Jeg skal også så agurk og sukkererter etterhvert, men det er litt tidlig ennå.

I år gleder jeg meg spesielt mye til våren. Jeg har kjøpt meg drivhus. Ikke et kjempestort, men et på 11 kvadratmeter. Så snart telen har gått, er det bare å begynne på grunnarbeidet og få det opp.😊


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kanskje jeg sådde for tidlig?

  Jeg var nesten sikker på at bare halvparten av det jeg sådde skulle komme opp. Lysforholdet ser ut til å være bra. Men jeg er ikke sikker ...